Wdrażamy lekką dietę –dużo zielonych warzyw.

W trzecim dniu naszego wiosennego sprzątania wdrażamy lekką dietę –dużo zielonych warzyw.
Po dwóch dniach postu warzywno- owocowego i łazienkowym SPA czuję się świetnie. Dlatego nie będzie większego problemu z wejściem w dietę lżejszą i bogatszą w zielone warzywa. Moja codzienna dieta i tak nie jest ciężka, ale zimą bardziej smakują mi ciepłe owsianki, gotowane zupy i pieczone warzywa.
Teraz będę starała się przyzwyczajać mój organizm do świeżych sezonowych warzyw i owoców.
Jest co prawda jeszcze za wcześnie aby sięgać po nowalijki, bo te które widzimy w sklepach nie mają żadnego smaku i są hodowane w szklarniach.
No rozwiązaniem mogą być produkty, które możemy kupić w sklepach ze zdrową żywnością, ale te maja swoją cenę.
Ja w tamtym tygodniu postanowiłam stworzyć sobie swój mały ogródek. Zasiałam kiełki lucerny, brokuł, rzodkiewki. Kupiłam dużo świeżych ziół bazylię, oregano, tymianek, kolendrę, rozmaryn, mięte. W lodówce zawsze gości szpinak, jarmuż, brokuł, brukselka, cukinia, ogórek, sałaty, pietruszka, koperek, szczypiorek, botwina.
Na misce z owocami zawsze jest kiwi, awokado.
SAMO ZIELONE😀🌱🍀🌿
Dzięki temu co rano mogę komponować sobie Smoothie z dużą dawką zielonego a na obiad i kolację przygotowywać świeże sałatki😋
Ale dlaczego te warzywa liściaste takie ważne?
Ponieważ są doskonałym źródłem minerałów – żelaza, potasu, wapnia i magnezu. Mają w sobie dużo witaminy A, C, K, a także witamin z grupy B, błonnika, luteiny, kwasu foliowego.
Bogactwem zielonych warzyw jest przede wszystkim chlorofil, który wpływa na piękny ich kolor. Mówi się, że jest to krew warzyw, gdyż bardzo przypomina w budowie swoich cząstek naszą krew. Dzięki chlorofilowi roślina może czerpać energię ze słońca i odżywiać się.
A na co właściwie wpływa ten chlorofil w naszym organizmie?
Chlorofil jest składnikiem mocno zasadowym, dlatego tak dobrze działa na odkwaszenie naszego organizmu. Nasza dieta w której znajduje się kawa, mięso, przetworzone jedzenie posiada wysokie pH kwasowe. Dla nas równowaga kwasowo-zasadowa jest bardzo ważna aby nasz organizm działał bez zakłóceń. Dlatego spożywanie produktów bogatych w chlorofil może przyczynić się do poprawy naszego zdrowia. To właśnie zielone warzywa posiadają takie właściwości alkalizacyjne.
Chlorofil to też miotła do wymiatania z naszego ciała toksyn. Szczególnie ważne jest że dzięki niemu pozbywamy się odkładających w naszym ciele pierwiastków metali ciężkich. Jak bardzo jesteśmy na nie narażeni nie muszę chyba nikogo przekonywać. Nasze środowisko w którym żyjemy, zanieczyszczony pokarm to wszystko na pewno nam nie służy, więc warto pomóc sobie w oczyszczeniu naszych organów. Oczyszczające właściwości chlorofilu pomagają nam też w detoksykacji układu pokarmowego, regeneracji wątroby czy odbudowywaniu prawidłowej flory bakteryjnej.
Właściwości chlorofilu są duże. Ponieważ zawiera takie silne antyoksydanty jak witamina A,C i E, będzie zwalczał wolne rodniki i działał przeciw zapalnie a to wspomaga nasz układ immunologiczny.
Wprowadzając do naszej codziennej diety przynajmniej 3 szklanki zielonych warzyw, dostarczamy nie tylko bardzo dużo potrzebnych witamin, minerałów, błonnika i wody, ale też kwasu foliowego, który m.in. uczestniczy w syntezie hormonu szczęścia, czyli serotoniny.
Wiosna jest czasem budzenia, nadziei na odnowę. Odnawiajmy nasz organizm dzień po dniu zielonymi warzywami a będziemy radosne i pełne energii.
Pięknego dnia Wam życzę.🌷🌷

Dodaj komentarz

Block

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X