Lubicie czereśnie? A ciasta z czereśniami?

Sezon na czereśnie w pełni.🍒🍒🍒

Jedzmy je teraz, kiedy nasze polskie drzewa uginają się od dobroci urodzaju.

Piękne, o miękkim, soczystym miąższu, w barwach od  żółtego, przez czerwony,  po bardzo ciemnoczerwony karminowy kolor.

Czereśnie to owoce o wielkim potencjale witamin i minerałów. Zawierają aż 80% wody, a to stanowi o tym, że  są idealnymi owocami dla osób dbających o dietę. To owoce wyjątkowo niskokaloryczne.

Dla nas to skarbnica wapnia, żelaza oraz jodu.  Jest w nich też tak ważny dla serca, stawów, nerek potas, który wspomaga usuwanie nadmiaru soli z organizmu. Z witamin dostarczają nam witaminę  B, która wspomaga w leczeniu artretyzmu. Z tego powodu czereśnie poleca się osobom, które zmagają się z opuchnięciami i z zniekształconymi stawami.

Witaminy A, C, które znajdziemy również w ich składzie współdziałają w oczyszczaniu naszego organizmu jednocześnie dbając o naszą skórę.

Czereśnie, zwłaszcza czerwone, są zaliczane do przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki. Im ciemniejszy kolor skórki, tym więcej antyoksydantów w owocach.

No i wiadomo, że zawarte w czereśniach  witaminy i przeciwutleniacze działają odmładzająco.

Możemy je jeść w różnych formach. Dodawane do deserów, ciast, sałatek. Możemy zrobić z nich konfitury, kompoty czy zamarynować je z imbirem na zimę. Oczywiście najlepiej smakują na surowo.🍒

Polecam upiec ciasto z czereśniami. Przepis taki sam jak a ciasto z rabarbarem, zamiast rabarbaru dodajemy wydrylowane czereśnie🙂   https://www.beataabramczyk.pl/?p=581 

Smacznego🙂

Dodaj komentarz

Block

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X